Dankzij sponsoren en vele vrijwilligers vordert speelterrein Boskant

Het welzijn van kinderen in onze Rooise kerkdorpen staat blijkbaar hoog in het vaandel.

Nog maar net voor de vakanties is de herinrichting van het stenige schoolplein in Boskant opgestart en nu beginnen al de nieuwe contouren van het natuurlijke speelterrein zichtbaar te worden.

In deze tijden van crisis mikt de Werkgroep Schoolterrein Boskant vooral op ondersteuning in natura. Niet alleen Rooise bedrijven zoals Van Kaathoven Groep, Houthandel Gebr. Smetsers, Ahrend en Rabobank blijven het schoolterrein ondersteunen met onbetaalde of  deels gesponsorde diensten of leveringen, zelfs Harold Vereiken Gereedschappen en Verhuur uit Mariahout steunt het project.

En dan de grote opkomst van vrijwilligers uit Boskant. De gemeenschap van Boskant is gelukkig nog te porren voor vrijwilligerswerk in hun omgeving. Niet alleen de oudere bewoners werken met veel plezier en inzet aan het speelterrein, ook de jonge ouders van de schoolgaande kinderen laten zich inmiddels op doordeweekse avonden niet onbetuigd.

Het nieuwe speelterrein bevat 5 onderscheidende speelplekken.

Deze plekken worden vanaf de Populierenlaan in stappen aangelegd:

1. Het speelgrasveld en de nieuwe entree bij de Populierenlaan is inmiddels gereed en het gras groeit naar verwachting.
  2. Naast het speelgras wordt een deel van het terrein op een natuurlijke wijze ingericht (zie foto) met als ondergrond speciale speelschors en o.a. een boomstam met  takken als evenwichtsbalk, een boomstamtafel met boomstamzitjes, een apenrots en een hangtouw.
  3. De voor de kleintjes afgeschermde speelplek van De Verbinding wordt door een houten palenhek veilig gemaakt, de ronde paadjes liggen er in en binnenkort wordt een begin gemaakt met de zandbak, het opberghok en het speelhuisje op de grasspeelberg.
  4. De speelberg met daaraan  gekoppeld de speelwoestijn, het podium,  de speelkuil en het verkeerspad krijgt de komende weken meer vorm.
  5. Het natuurleerpad en de biologie/moestuin bij de ingang van Lijsterbesstraat zullen als laatste worden gerealiseerd.

Dorpsraad Boskant heeft intussen het natuurspeelproject aangemeld om in aanmerking te komen voor de Groen Dichterbij Icoonprijs (www.groendichterbij.nl).