Schoolplein nadert voltooiing tijdens NLDoet

Wethouder Dekkers, leden van Kiwanis Rooi, team Franciscusschool, Dorpsraad en trouwe vrijwilligers stonden om half 9 klaar om, na de nodige instructies van projectleider Rinus van der Heijden, te starten met de aanplant van het schoolplein en moestuin.

Grote aantallen (fruit)struiken, bodembedekkers, (fruit)bomen, beukenhagen, etc. werden geplant, mede dankzij de sponsoren Boomkwekerijen Kuppens, Boomkwekerij Gebr. Van den Berk BV, Vormboomkwekerij Ruud van den Berk BV, Central Point Brabant, Van Schaijk Boomkwekerij, Boomkwekerij Mark van Genugten, Hoepelmakerij Fried van den Brand, De Bever Groente en Fruit, Joan van Hastenberg Interieurbeplanting en Groenvoorziening.

Van de boomstammen, ter beschikking gesteld door de gemeente Sint-Oedenrode en sponsor Gebr. Peters, zijn zitjes gemaakt voor de moestuin, waarop de leerlingen kunnen plaatsnemen tijdens de buitenlessen.

Nu al een metamorfose maar als over enige tijd alles groeit en in bloei staat zal dat een geweldig gezicht zijn!