Op 21 juni na de officiele opening om 11.00 uur samen eten op ’t Ritaplein

Schalen vol verse broodjes, vlees, kaas, een zacht gekookt eitje, aardbeien recht van het land plus enkele koppen geurende koffie of thee. Dat zijn de vooruitzichten voor zondagochtend 21 juni. Deze heerlijkheden worden verorberd op een plein vol buurtende Boskanters en herriemakende kinderen. Of dat een gezellige boel wordt? Reken maar! Ook vaders die geen ontbijt op bed kregen, beginnen de dag met een uitgelezen dis.

De organisatie draait op volle sterkte. Buurtverenigingen, dorpsraad en spontane vrijwilligers zorgen voor een vlekkeloos verlopende broodmaaltijd. Een broodmaaltijd die door de bijdrage van ondernemend Boskant en andere sponsoren, rijkelijk voorzien is. Uiteraard bewondert u ook de versieringen die onze kinderen vlijtig geknutseld hebben op school. En niemand wil toch de vrolijke noten missen van de Lèpkapel? Speciaal voor deze dag heeft de kapel een repertoire samengesteld dat past bij de happening. Ja, het samen eten wordt een buitengewoon evenement dat niemand mag missen. Want samen moeten we het rooien in Boskant. En dit samenzijn is weer een extra stimulans om te laten zien dat een klein kerkdorp groot kan zijn.

Wees niet bang voor een nat pak. Als de weersvooruitzichten somber zijn staat er immers de lege Ritakerk die graag een grote menigte onderdak biedt. Ook dat heeft z’n charme. Want het is lang geleden dat de kerk uitpuilde met Boskantse mensen.

Overigens: er zijn nog deelnamekaartjes te koop bij Jan Hellings tegen de schappelijke prijs van vijf euro voor volwassenen en 2.50 euro voor kinderen tussen 3 en 12 jaar.

De werkgroep 'Samen eten'