19 maart grote schoonmaakdag in Sint-Oedenrode

WILDBEHEEREENHEID MIDDEN BRABANT

Samenwerkingsverband van jachthouders in de gemeenten Sint-Oedenrode en Best en in gedeelten van de gemeenten Schijndel, Veghel, Lieshout, Son, Oirschot, Boxtel en Eindhoven.

Grote schoonmaakdag in Sint-Oedenrode, …… wie helpt?

De Wildbeheereenheid en de gemeente organiseren samen ieder jaar deze schoonmaakdag. Het is de bedoeling dat Sint-Oedenrode zwerfafvalloos wordt. Een flinke klus! Gelukkig vinden we elkaar en slaan we de handen ineen onder het motto: “Vele handen maken licht werk”. Met succes! In 2015 hebben ruim 85 vrijwilligers bij elkaar 1200 kilo zwerfafval ingezameld. Dit jaar proberen we met meer vrijwilligers nog meer plekken op te ruimen.

Zwerfafval is een doorn in het oog voor iedereen en alles. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als jong en oud er voor zorgen dat er geen zwerfafval meer bestaat. Wij doen daarom een beroep op u.
Basisscholen:De komende tijd krijgt ”zwerfafval”, tijdens het milieueducatieproject, bij alle leerlingen van onze basisscholen veel aandacht. In de week van 28 maart verzamelen alle leerlingen het zwerfafval wat op en om het schoolplein ligt. Dit is de afsluiting van het milieueducatieproject.
Zaterdag 19 maart 2016 is het weer zover. Tijd om de handen uit de mouwen te steken!

De opzet is in grote lijnen hetzelfde als voorgaande jaren:

- verzamelen voor het gemeentehuis op het Burgemeester Wernerplein om 09.15 uur

- opening door Wethouder Ad van der Heijden

- uitleg/toelichting/groepsindeling

- uitreiking van hulpmiddelen, hesjes, zwerfvuilprikkers, handschoenen en vuilniszakken

- start opruimactie om 09.30 uur

- afsluiting om ca 12.00 uur in het gemeentehuis

De leden van de WBE zorgen ook dit jaar voor “handjes” en een aantal auto’s met aanhanger.

De gemeente zorgt voor verzamelcontainers en hulpmiddelen.

Jong en minder jong kunnen een steentje bijdragen. Gezellig en actief 2,5 uur in de buitenlucht!

Wij rekenen op veel aanmeldingen, zodat we met z’n allen na afloop opgeruimd kunnen terugblikken op een geslaagde actie!

Aanmelden? Dat kan!

Graag aanmelden vóór donderdag 17 maart, in verband met de juiste hoeveelheid hulpmiddelen die we moeten organiseren.

Besluit u pas op zaterdagochtend 19 maart om mee te doen dan bent u natuurlijk alsnog welkom.

Wie?

Aanmelden kan individueel of als groep.

Waar?

Bij ondergetekende!