Boskant Challenge op zondag 11 juni

Na het geweldige succes van vorig jaar zal het centrum van Boskant op 11 juni as. opnieuw in het teken staan van Boskant Challenge. De uitdagende, maar vooral ook gezellige Obstacle Run op en rondom het Ritaplein In Boskant. De organisatie van dit evenement draait intussen al weer op volle toeren. Het parcours wordt nog spectaculairder met een aantal nieuwe hindernissen. Ook het vermaak rondom het parcours wordt verder uitgebreid met meer muziekoptredens en meer eet en drinkmogelijkheden.  Als de voortekenen niet bedriegen beloofd het ook nu weer een prachtige dag te worden voor zowel deelnemers als toeschouwers.

Voor ieder wat wils
Het programma van de wedstrijden begint om ca. 11.00 uur ’s morgens en zal eindigen om  ca 16.00 ’s middags. Er kan gestart worden in diverse categorieën.  ’s Morgen is het parcours voor de kinderen van de basisschool. Alle kinderen die de uitdaging aandurven, mogen zich inschrijven.
De Kids Run zal gehouden worden voor de verschillende leeftijdscategorieën over een afstand van 225, 550 of 1100 m. (respectievelijk een halve, 1 of 2 ronden).
Daarna is het de beurt aan de sportieve tieners. Zij kunnen in estafette -teamverband uit maken welk team over de beste conditie beschikt in de Tiener Run.  De grootste sportieve strijd zal losbarsten in de 18+ Run.  Vanaf 14.00 uur zullen de deelnemers individueel of in teams van max. 5 personen hun energie kwijt kunnen op het parcours over een afstand van 5 rondes (2750m).

Uitdagend parcours met volop gezelligheid
Ook in 2017 wordt de Obstacle Run gehouden op het compacte parcours op en rondom het Ritaplein.  De vertrouwde en nieuwe hindernissen zullen voor het nodige spektakel (en hilariteit) zorgen, maar altijd zo dat het leuk blijft voor publiek en deelnemers.  Doordat deelnemers meerdere malen het parcours afleggen , speelt alles zich af op een relatief klein gebied. Wat natuurlijk zorgt voor een geweldig kijkspektakel en een sfeervolle ambiance. Tijdens en ook na de wedstrijden is er volop vertier, muziek en zijn er volop mogelijkheden om de dorst te lessen op de gezellige terrassen rondom het parcours.  Na afloop van het officiële programma is er een knallende afterparty met diverse muzikale optredens, zodat deelnemers en toeschouwers ruimschoots de tijd hebben om hun ervaringen te delen en mogelijk de spierpijn wat te verzachten.

Inschrijving mogelijk vanaf 1 mei.
Wie zin heeft gekregen om mee te doen kan zich inschrijven vanaf 1 mei.  Deelname is gratis voor iedereen onder de 18 jaar.  Vanaf 18 jaar kost deelname 7,50 euro per persoon. Bij voorinschrijving krijg je hiervoor 2 consumpties en is er de mogelijkheid te douchen. Inschrijving kan via het inschrijfformulier in de Dorpswinkel, via de facebookpagina van Boskant Challenge of via de site www.boskantchallenge.nl.  Op Facebook of de site kun je ook meer informatie teruglezen over het evenement.  Met volop deelnemers, volop toeschouwers en liefst ook nog volop zon beloofd 11 juni een schitterende dag te worden.  Zorg dat je er bij bent!