Enquete leefbaarheid Boskant

Beste bewoners van Boskant, via deze weg willen wij iedereen hartelijk bedanken die de moeite heeft genomen om de enquête over de leefbaarheid in Boskant in te vullen. Er zijn veel bruikbare antwoorden gegeven waar bv de Dorpsraad en Welzijn De Meierij (WDM) mee verder aan de slag kunnen. Op deze manier kunnen we het beste uit Boskant halen! Er hadden zich ook een aantal anonieme vrijwilligers beschikbaar gesteld. Mochten zij nog steeds iets willen betekenen voor de Boskantse bevolking dan kunnen zij zich bekend maken bij WDM, Janny Forsten 073-5441400.

Met vriendelijke groet, de studenten van Sociale Studies Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch.

Bij WDM werken we met heel veel vrijwilligers. Zo is er een groep die zich ‘Thuis met Vrijwilligers’ noemt. Zij kunnen u op verschillende manieren ondersteunen. Bijvoorbeeld als u de zorg heeft voor een partner met dementie, een gehandicapte of langdurige zieke. Dan kunt u er vaak niet zo maar even tussenuit. Een vrijwilliger kan een paar uurtjes bij uw partner blijven, terwijl u naar een vriend(in) kunt, naar de kapper, even winkelen of gewoon even wandelen.

Het kan ook voorkomen dat u alleenstaand bent en niet graag alleen gaat wandelen, met de DUO fiets op pad gaat of een praatje komt maken.

In de enquête kwamen we tegen dat er behoefte zou zijn aan ontmoeten, bv in gemeenschapshuis De Meidoorn. Graag horen we van u wat u graag zou willen doen. Is bv een kopje koffie en wat buurten al voldoende? Alle tips zijn welkom, bij Anneke Jacobs van de Dorpsraad, 472677of bij mij, Janny Forsten WDM, 073-5441400/06-20587089