AED bij kantine vv Boskant vernieuwd

Zaterdag 27 februari 2021 is er bij het sportcomplex aan de muur van de voetbalkantine, een nieuw AED apparaat geplaatst door Stichting Rooi Hartsafe. Een geheel nieuw apparaat opgeborgen in een klimaatkast die het oude apparaat dat er sinds 2007 hing, vervangt. Destijds werd een eerste apparaat door Van de Berk boomkwekerijen geschonken, maar nu, 14 jaren later, was het apparaat nodig aan vervanging toe. De AED heeft in het verleden zijn diensten al ruim bewezen en kan bij een vroegtijdige inzet tijdens een reanimatie de overlevingskans tot 60% verhogen Gezien het feit dat er wekelijks honderden mensen het sportpark bezoeken en dit park is gelegen aan de wijk, kon Rooi Hartsafe gebruik maken van de subsidieregeling en gratis het oude apparaat vervangen. Ook het onderhoud zal voor de komende jaren door Stichting Rooi Hartsafe volgens deze subsidieregeling worden uitgevoerd. Bezoek voor meer info de website: https://rooihartsafe.nl

Door dit apparaat buiten aan de muur van het clubgebouw te plaatsen is deze AED 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar voor zowel bezoekers als de omwonenden. Het grote voordeel hiervan is dat dit levensreddende apparaat, als er snel hulp geboden moet worden, altijd bereikbaar zal zijn. Hiervoor is deze AED ook aangemeld bij HartslagNU.nl en zal dit mee worden genomen in het oproepsysteem zodat de opgeleide burgerhulpverleners in de Boskant verwezen kunnen worden naar deze AED. Ook is dit apparaat aangemeld op de gemeentelijke website zodat iedereen in Meierijstad kan zien waar deze AED hangt.

Klik op kaart  (ctrl + dubbelklik) om het overzicht in beeld te brengen

Om snel en adequaat te kunnen omgaan met dit apparaat moeten hiervoor natuurlijk ook mensen worden opgeleid. Aanmelden daarvoor kan via de website van Rooi Hartsafe.

Opgeven daarvoor is inmiddels mogelijk en we hopen hiervoor zo spoedig mogelijk een datum daarvoor te kunnen plannen. Vanwege het Corona virus is dit echter nu nog niet mogelijk. Deze opleiding zal 1 avond duren en gegeven gaan worden in de Zorgboerderij “De Dommelhoeve” aan het Cathalijnepad. Geef je hiervoor zo spoedig mogelijk op met daarbij je voorkeursavond of eventueel zaterdagmorgen zodat we (Rooihartsafe) hiermee eventueel rekening kunnen houden.

Het is mogelijk op internet informatie terug te zoeken over reanimatie.

Klik daarvoor op bijgaande link Hoe Moet Je Reanimeren met een AED? | EHBO Doe Je Zo - Rode Kruis - YouTube