Informatiebijeenkomst nieuwe jeugdhonk ’Het Pluugske’

De dorpsraad nodigt iedereen uit voor een informatieavond op woensdag 26 februari as., aanvang 19.00 uur in het voormalig EHBO-gebouw in de Meidoornstraat. In deze locatie zal de doorstart plaatsvinden van jeugdhonk ’Het Pluugske’.

Op deze avond wordt samen met ouders en kinderen door middel van eigen inbreng, ideeën en adviezen gekeken hoe de invulling van de nieuwe locatie voor jeugdhonk ’Het Pluugske’ het beste gestalte kan krijgen.

Zoals bekend is het gebouw ’t Pluugske in verband met het accommodatiebeleid van de gemeente gesloten per 31 december 2013. In goed overleg met de gemeente heeft de dorpsraad een alternatief gevonden voor voortzetting van een onderkomen voor de jeugd in het voormalig EHBO-gebouw. Tijdens de afscheidsavond in het voormalig gebouw op 18 december 2013 heeft de dorpsraad dit kenbaar gemaakt aan de jeugd (zie ook op deze website laatste nieuws 28-12-2013).

Deze nieuwe locatie zal een multifunctioneel karakter krijgen, waarbij naast de jeugd ook de ouderen, de zorg, welzijnsinstellingen, en alle andere inwoners hun plaatsje kunnen krijgen.

Een aantal vrijwilligers heeft zich al opgegeven voor bestuurslid jeugd. Graag ontvangen we nog meer aanmeldingen! Mensen die iets willen betekenen voor de jeugd en het nieuwe gebouw. Alle hulp is van harte welkom. Er is ook extra vraag naar de wat ‘oudere’ jeugd, zodat deze ook bij het initiatief wordt betrokken.

De nieuwe opzet of exploitatie van het gebouw kan mogelijk ook een onderwerp voor Boskantse studenten zijn.

Aanmelden als vrijwilliger en/of bezoeker voor de informatieavond kan via onderstaande info-link.