De Meidoorn

Inmiddels is bij velen bekend dat De Meidoorn (voormalige EHBO-ruimte) in de Meidoornstraat door de dorpsraad wordt beheerd en gebruikt als multifunctioneel centrum. De jeugdsoos Pluugske maakt al wekelijks op woensdagavond gebruik van het centrum. Ook heeft Welzijn de Meierij er 1x per maand spreekuur en hebben de buurtverenigingen daar al enkele activiteiten georganiseerd. Overleg wordt nog gepleegd met enkele zorgaanbieders om daar spreekuur te houden c.q. cursussen te organiseren.

De Meidoorn maakt onderdeel uit van het plan Herinrichting Ritaplein e.o. als maatschappelijke voorziening. In dit plan is opgenomen een uitbreiding van de locatie om zo meer ruimte te verkrijgen. De aanvraag voor de uitbreiding is inmiddels verleend. De bomen zijn verwijderd, de bekisting is aangebracht, het werk kan beginnen!

Een groep fantastische vrijwilligers uit Boskant zorgt voor de uitvoering en ook hebben zich al enkele sponsoren gemeld, chapeau voor Boskant!