Over Boskant

Boskant ligt als kerkdorp van Sint-Oedenrode met haar ruim 1.500 inwoners in het nationale park Het Groene Woud. Direct aan de provinciale weg N619, welke de gemeenten Best en Sint-Oedenrode verbindt, kijk je op het centrum met haar kerk, schoolgebouw en cafe. De gehuchten De Bus, Scheeken, Vernhout en De Bunders zijn onderdeel van Boskant.

Boskant is vooral een agrarisch dorp met daarnaast enkele grote boomkwekerijen zoals Van den Berk Boomkwekerijen, een van de grootste en meest toonaangevende kwekers van bijzondere en volwassen bomen in Europa.

Het kenmerkende en veelzijdige populierenlandschap, rijk aan natuur en variatie, reikt in de Boskant zo'n beetje tot aan de voordeur. Van heinde en verre starten elke dag vele fietsers en wandelaars bij de uitspanning De Vriendschap om van het prachtige cultuurlandschap van Het Groene Woud en de Boskantse omgeving te genieten. Altijd wordt door bezoekers het SonnemansDriehoek bij het centrum bezocht. Op dit buitenatelier werkt de in Boskant woonachtige houtsnijkunstenaar Theo Sonnemans  vaak aan aan zijn houtcreaties en vermaakt ondertussen de bezoeker met zijn inspirerende levenswijsheden.

Boskant kent een rijk en actief verenigingsleven met onder andere een eigen voetbal- en tennisclub en carnavalsclub De Lepkes.

In de Boskant wonen is wonen in een groene en rustige omgeving in een gemeenschap waar kinderen veilig kunnen opgroeien en je bijvoorbeeld in 10 minuten met de auto in Eindhoven bent. Er is een buurtbusverbinding met o.a. treinstation Best, Liempde, Boxtel, Olland, Schijndel en het centrum van Sint-Oedenrode. De aankomst- en vertrektijden zijn te vinden bij de bushalte op het Ritaplein in Boskant.